«سرامیک‌های صنعتی اردکان» سهام خریداری کرد

شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان سهام شرکت آلومینیوم پارس اکسید کسرا را خریداری کرد.

«سرامیک‌های صنعتی اردکان» سهام خریداری کرد

به گزارش روابط عمومی شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان طی اطلاعیه‌ای در کدال اعلام کرد که 35 درصد از سهام شرکت آلومینیوم پارس اکسید کسرا را در تاریخ 17 شهریور ماه 1403 خریداری کرده است.

این شرکت اذعان کرده که درصد مالکیت قبلی سرامیک‌های صنعتی اردکان در شرکت آلومینیوم پارس اکسید کسرا 65 درصد با بهای تمام شده 753 میلیارد و 372 میلیون ریال بوده که با 35 درصد سهام خریداری شده، مجموع درصد مالکیت «کسرا» در شرکت خریداری شده به 100 درصد رسیده است.

براساس این گزارش، قیمت هر سهم 5 هزار ریال بوده که جمع کل مبلغ معامله دو هزار و 226 میلیارد ریال بوده که مبلغ 26 میلیارد ریال طی یک فقره چک روز پرداخت شد و مابقی در پایان سال مالی جاری پرداخت می‌شود. 

شرکت آلومینیوم پارس اکسید کسرا (سهامی خاص) بعنوان یک شرکت دانش بنیان نوع الف در سال 1398 با هدف تولید محصول استراتژیک آلفا آلومینا (ماده اولیه تولید انواع سرامیک‌های مهندسی) که دانش آن در دنیا صرفاً در اختیار 5 کشور آمریکا، فرانسه، بزریل، هند و چین است، تاسیس شد. با توجه به صرفه اقتصادی محصولات این شرکت در داخل ایران، روند سودآوری شرکت مزبور با استناد به صورت‌های مالی آن در سال‌های اخیر بنحو چشم‌گیری تصاعدی بوده است. همچنین نظر به ظرفیت‌های توسعه‌ای موجود، امکان گسترس فعالیت شرکت در سایر محصولات حوزه سرامیک‌های مهندسی من جمله کاتالیست، جاذب ها، تبولار آلومینا و سایر مواد اولیه دیرگداز قابل دستیابی بوده که ضمن توسعه و تأمین زنجیره تولید همزمان منجر به پیشگیری از خروج قابل توجه ارز به خارج از کشور خواهد شد.

یادآور می‌شود که مدیرعاملی شرکت آلومینیوم پارس اکسید کسرا برعهده دکتر  مجید جعفری بوده که همچنان مدیرعاملی ایشان در این شرکت پابرجاست.