معرفی هلدینگ سرامیک های صنعتی اردکان

معرفی هلدینگ سرامیک های صنعتی اردکان

هلدینگ سرامیک های صنعتی اردکان با نام تجاری AIC به عنوان بزرگترین تولید کننده انواع سرامیک های پیشرفته مهندسی آلومینایی و سیلیکاتی،سرامیک بال،آلفا آلومینا،اکتیو آلومینا،کاتالیست،اولوژیست صادراتی،سنگ آهن هماتیت عیار بالا، کربنات کلسیم، سیلیس، کنسانتره هماتیت،گلوله و لاینر،کربنات کلسیم ،آجرهای ضداسید و... در کشور موفق گردید با ایجاد دانش فنی و تکنولوژی ساخت ضمن حفظ برتری کیفیت تولید، با استفاده از تخصص، تعهد و تلاش پرسنل خود، ظرفیت انواع تولیدات هلدینگ را به 150،000 تن در سال افزایش و در کنار آن نسبت به ایجاد و تنوع در تولیدات خود، بنا بر نیاز صنایع کشور اقدام نماید.

چکیده معرفی هلدینگ سرامیک های صنعتی اردکان

 

ورود به بازار

شرکت سرامیکهای صنعتی اردکان در سال ۱۳۷۴ با شماره  12462 به ثبت و در سال ۱۳۷۶ به بهره برداری رسید و در همین سال اولین تولید خود را با نام تجاری «AIC» روانه بازار نمود. 

 

ماهیت کسب و کار

شرکت سرامیک­های صنعتی اردکان به­عنوان شرکت دانش‌بنیان، تنها تولید‌کننده محصولات مواد پیشرفته سرامیک در زمینه کاتالیست­ها، آلفا آلومینا و محصولات سرامیکی بر پایه آلومینائی و بزرگترین تولید‌کننده محصولات سرامیکی در پایه سیلیکاتی در ایران و خاورمیانه در گروه صنایع کانی غیر فلزی فعالیت داشته و در زمینه تولید محصولات آلومینایی بصورت انحصاری در کشور فعالیت می‌نماید.

فعالیت شرکت

مطابق اساسنامه شرکت سرامیک­های صنعتی اردکان (سهامی عام) موضوع فعالیت شرکت به شرح زیر می‌باشد: 

موضوع اصلی فعالیت شرکت

موضوع اصلی شرکت عبارت است از تولید انواع گلوله های سرامیکی و لاینرهای سرامیکی، آسیاب های گلوله ای (بالمیل) و قطعات ویژه سرامیکی مورد مصرف در صنایع و تولید انواع قطعات و مصنوعات سرامیکی صنعتی و مصرفی، تولید آلومینا و تمامی مواد و مصنوعات مربوطه، پایه و ساپورت کاتالیست، انواع کاتالیست و جاذب، انواع مصنوعات سرامیکی بر پایه سیلیکاتی و پرسلانی و ایجاد و تاسیس آزمایشگاه و اخذ مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه، ارائه خدمات آزمایشگاهی به بیرون از شرکت به صورت مستقل و کاملا بی طرف بر اساس استانداردهای ایزو می باشد.

به موجب پروانه بهره برداری صادره توسط سازمان صنایع استان یزد بهره برداری از کارخانه از اول آذرماه 1377 به طور رسمی آغاز گردیده است. 

 

میزان تولید هلدینگ

هلدینگ  AIC به عنوان بزرگترین تولید کننده سرامیک‌های صنعتی  و مهندسی بر پایه آلومینایی و سیلیکاتی در کشور موفق گردید با ایجاد دانش فنی و تکنولوژی ساخت ضمن حفظ برتری کیفیت تولید، با استفاده از تخصص، تعهد و تلاش پرسنل خود، ظرفیت انواع تولیدات هلدینگ را به 150،000 تن  در سال افزایش و در کنار آن نسبت به ایجاد و تنوع در تولیدات خود، بنا بر نیاز صنایع کشور اقدام نماید.

 

طیف وسیع مصرف کنندگان

با توجه به تنوع تولیدات هلدینگ، طیف وسیع صنایع مصرف کننده محصولات این هلدینگ عبارتند از: 
صنایع نفت، گاز و پتروشیمی؛ صنایع معدنی و فولادی؛ صنایع تولید کننده سرامیکهای مهندسی و صنعتی؛  صنایع کاشی، سرامیک، چینی، لعاب، رنگ و سیمان؛ صنایع شیمیایی؛ صنایع غذایی؛ صنایع نسوز؛ صنایع هوای فشرده؛ ساینده و ...

فرآیندهای تجاری و روش­های توزیع شرکت

محصولات تولیدی این شرکت کاملاً منحصر بفرد و استراتژیک در گلوگاه‌های خط تولید صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع شیمیایی، فولاد، معادن، سیمان، کاشی و سرامیک و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد و فروش محصولات تولیدی این شرکت  نیز از طریق شرکت در مناقصات یا دریافت درخواست مکتوب از صنایع مذکور‌، با ارائه پیش فاکتور به درخواست کننده براساس توافقات  شرایط پرداخت، انجام می پذیرد.

ساختار واحد تجاری و نحوه ارزش آفرینی

ساختار سازمانی شرکت به نحوی پیاده‌سازی شده است که مدیران سازمانی بتوانند در ایجاد ارزش افزوده بصورت یکپارچه تعامل نمایند. کلیه مدیران وکارکنان شرکت سرامیک­های صنعتی اردکان خود را متعهد می­دانند تا در راستای دستیابی به اهداف سازمانی تلاش نمایند.

 

قوانین و مقررات و سایر عوامل برون سازمانی

  • قانون تجارت 
  • قانون مالیاتهای مستقیم 
  • قانون کار و تامین اجتماعی
  • قانون صادرات و واردات 
  • قوانین و مقررات سازمان بورس اوراق بهادار 
  • مقررات و دستورالعمل‌های شرکت‌های دانش‌بنیان
  • قوانین سازمان حمایت از مصرف کنندگان 
  • مقررات و دستورالعمل‌های ایزو IMS  و CE و استاندارد مرجع

 

محیط کسب و کار شرکت و فرصت­ها و ریسک­های حاکم برآن

مهمترین قوانین و مقررات حاکم بر فعالیت شرکت عبارتند از:

  • اساسنامه، آئین‌نامه‌ها و دستور العمل‌های داخلی شرکت
  • مصوبات مجامع سهامداران
  • مصوبات هیئت مدیره 
  • خط مشی شرکت
  •  

افتخارات هلدینگ

کسب دهها گواهینامه تأیید کیفیت و رضایت از سوی مشتریان داخلی و خارجی، همچنین کسب گواهینامه های بین المللی و استقرار سیستم مدیریت یکپارچه  IMS  و گواهی استاندارد اروپا CE  گواه تلاش مستمر این هلدینگ در تحقق اهداف والای خود می باشد.


تولیدات هلدینگ AIC از آغاز تاکنون 

در فاز اول محصول گلوله‌های سرامیکی آلومینایی مورد مصرف در بالمیل‌های صنعتی (آسیاب‌های صنعتی) و سپس با ایجاد خط تولید لاینرهای آلومینایی جهت بالمیل پوشش محافظ آسیابهای صنعتی نیز تولید گردید. پس از تثبیت این دسته از محصولات، استراتژی بعدی هلدینگ به نفوذ در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و تولید محصولات خاص سرامیکی جهت رفع نیاز اقلام  مورد نیاز اینگونه صنایع قرار گرفت و برهمین اساس سرامیک بالهای آلومینایی و سیلیکاتی به عنوان یک محصول استراتژیک توسط این هلدینگ، تولید و در مدت کوتاهی با توجه به کیفیت بالا و اختلاف قیمت چشمگیر آن با نمونه های مشابه خارجی در بازار داخلی، توانست جای خود را در صنعت باز نماید. در ادامه توسعه تولید محصولات  سرامیک‌های ضد سایش مورد مصرف صنایع معدنی و فولادی  در این هلدینگ صورت پذیرفت.

فن آوری های جدید هلدینگ با تولید اکتیو آلومینا با تولید دانش فنی و ساخت ۱۰۰ درصدی تجهیزات لازم در داخل کشور، این هلدینگ را عملا جزو تولید کنندگان کاتالیست و جاذب قرار داد. در امتداد مسیر تولید ، قطعات ویژه آلومینایی مورد نیاز صنایع مختلف کشور و تولید کاتالیستهای بازیابی گوگرد  (SRU) شامل سه محصول: تیتانیا، پروموت آهن، اکتیو آلومینا جهت پالایشگاه های گاز کشور در سیکل تولید قرار گرفت.  

آجرهای ضد اسید در صنایع غذایی و آزمایشگاهی و فرآوری سنگ آهن الیژیست و تولید کنستانتره آهن مورد استفاده گل حفاری و رنگ های ضد خوردگی از جمله محصولات دیگر هلدینگ AIC  بوده است که با توجه به قرار گرفتن تمامی محصولات در سبد محصولات دانش بنیان ، زحمات بی وقفه مدیریت ، کارشناسان و متخصصین این هلدینگ به ثمره ظهور رسیده است.  

هلدینگ AIC  با استفاده از توان علمی نخبگان صنعت کشور و  با عنایت به توان داخلی پروژه ملی خود ، تولید ماده اولیه اصلی محصولات تولیدی خود یعنی پودرآلفا آلومینا  را درسال 1399 با تولید دانش فنی و تکنولوژی ساخت ، بومی سازی نموده و از خروج مقادیر قابل ملاحظه ای ارز جلوگیری نمود و با توجه به تحریمهای موجود  ، خود کفایی در تولید این محصول را در دیماه سال 1399 اعلام نمود. لازم به ذکراست آلفا آلومینای تولیدی این هلدینگ کیفی ترین آلفا آلومینا موجود کشور می باشد که با تولید این ماده  در گرید های متفاوت ، ایران به عنوان پنجمین کشور تولید کننده این ماده استراتژیک در دنیا شناخته میشود. 

همچنین این شرکت در اواخر سال 1399 تولید کاتالیست های ریفرمینگ (DR2)گاز طبیعی واحد احیاء مستقیم فولاد شامل سه محصول : Active ، Inter ، Semi inter را طراحی و تولید و به سبد محصولات خود اضافه نموده است.  


واحد تحقیقات و R&D  

واحد تحقیقات و R&D شرکت با شناخت عوامل موثر در پایین آوردن قیمت نهایی تمام شده محصول ، ارتقائ کیفیت و تولید بهترین محصول با کمترین قیمت تلاش مستمری را در بهبود وضعیت تولید مینماید . همچنین تلاش برای شناخت محصولات پرمصرف صنعت کشور و ایجاد بستر تولید این محصولات با توجه به توانایی های بلقوه شرکت و هلدینگ را در دستور کار خود داشته و دارد. در همین راستا فعالیت بخش R&D  در راه یافت فرموله کردن ترکیبات جدید بدون کاهش کیفیت در مقابل مصولات خارجی مشابه بسیار حائز اهمیت می باشد.

کنترل کیفی و آزمایشگاه  

کنترل کامل روند تولید اعم از ورود مواد اولیه ، آماده سازی ، شکل دهی ، پخت و ارسال به مشتری با توجه به فرموله کردن خط تولید محصولات با کنترل‌های صحیح و طبق استاندارد های تعریف شده جهت بهبود مداوم محصولات بصورت مستمر در حال انجام خدمات فنی و علمی خود میباشد.  
 

وضعیت پرسنلی 

این هلدینگ با دارا بودن بیش از  450  نفر، از لحاظ پرسنلی در وضعیت بسیار خوبی قرار گرفته و پایبندی پرسنل به سیستم در حد بالا بوده و ضمن توجه به این امر، تجربه و تخصص افراد در هلدینگ با حفظ جایگاه مناسب حفظ شده و ارتقائ شغلی با توجه به عملکرد پرسنل در برنامه اجرایی شرکت برنامه ریزی شده است.  


نماد کسرا در بورس 

سهام این هلدینگ با نماد کسرا در سال ۱۳۸۳ در بازار بورس اوراق بهادار تهران عرضه گردید و در طی ادوار مختلف از بهترین انتخابها برای فعالان بازار سرمایه بوده است و در حال حاضر بالغ بر  35 هزار نفر عضو جامعه سهامداری این شرکت می باشند.  
هلدینگ AIC   افتخار دارد در طول فعالیت صنعتی خود در جهت خود کفایی صنعتی با تولیدات دانش بنیان و با رعایت اصل رقابت پذیری و کیفیت و قیمت رقابتی در محصولات خود گام برداشته و این در حالی است که افق های روشن ترسیم شده برای توسعه شرکت با هدف بر طرف نمودن نیازهای ضروری صنایع گوناگون کشور همچنان ادامه داشته و خواهد داشت.

 

AIC  و توسعه 

از اواخر سال 1399 تا اوایل سال 1401 هلدینگ سرامیکهای صنعتی اردکان در تمامی شرکتهای تحت پوشش ، وسیعترین طرح توسعه خود را طی 25 سال فعالیت تولیدی گذشته با هدف تولید محصولات جدید و افزایش بیش از دو برابری محصولات پیشرفته را به انجام رسانده است . این مهم در سال 1401 در شرکتهای زیر مجموعه نیز ادامه یافته و در شرکت آلومینیوم پارس اکسید کسرا طرح تولید محصولات دانه بندی آلفا آلومینا به اجرا در آمده است.

 

وضعیت فعلی، موقعیت فعالیت­ها و خطوط تجاری جدید

شرکت سرامیک­های صنعتی اردکان (شرکت سهامی عام) در سال 1374 به جهت تولید انواع گلوله‌های سرامیکی و لاینرهای سرامیکی، آسیاب­های گلوله‌ای (بالمیل)، قطعات ویژه سرامیکی با ظرفیت تولید سالیانه 1,200 تن در شهرستان اردکان واقع در شهرک صنعتی اردکان آغاز به کار کرد، طرح توسعه اولیه شرکت شامل افزایش ظرفیت تولید از 1,200 تن به 3,000 تن در سال می‌باشد که به موجب پروانه بهره‌برداری اخذ شده در اسفند ماه 1380 به بهره‌برداری رسیده است. همچنین براساس مجوز اخذ شده از سازمان مذکور در سال 1383 و در سال 1399 جهت طرح توسعه مرحله دوم و سوم به میزان 12,000 تن در سال به بهره برداری رسیده است، و همچنین تولید کاتالیستهای واحد بازیافت گوگرد و تولید جاذب (اکتیو آلومینا) که در حال حاضرسالیانه به میزان 700 تن تولید درحال انجام می باشد، ضمناً طرح توسعه جدید در خصوص تولید کاتالیست های ریفرمینگ به مقدار 150 تن در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. همچنین به منظور افزایش ظرفیت تولید و رفع وابستگی و حداکثر سود و افزایش قدرتمندی و توانایی رقابتی، شرکتهای زیر مجموعه: شرکت مهندسی معدنی زرین پودر نوین کسرا، شرکت گلوله‌های سرامیکی دیبا سرام نوین کسرا و شرکت آلومینیوم پارس اکسید کسرا را ایجاد نمود.

 

شرکت­های فرعی:

شرکت به منظور تکمیل سبد محصولات خود اقدام به سرمایه گذاری در شرکت­های فرعی جهت  افزایش ظرفیت تولید انواع گلوله های سیلیکاتی و سنگ آهن هماتیتی مورد مصرف در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نموده است.

الف ـ شرکت آلومینیوم پارس اکسید کسرا:

یکی از شرکت­های زیر مجموعه می‌باشد که با تکیه بر نیروهای متخصص و توانمند خود از سال 1397 مراحل تحقیقاتی و نیمه صنعتی تولید پودرآلفا آلومینا را آغاز نمود. از جمله  اهداف این طرح، تولید با کیفیت پودرآلفا آلومینا با خلوص بالا و گریدهای مختلف آن، اصل رقابت پذیری و قیمت تمام شده در تولید محصولات های‌تک با هدف بومی سازی می‌باشد. محصولات تولیدی این شرکت بعنوان پروژه ملی محسوب می‌گردد که با  اهداف عالی هلدینگ تدوین شده و در سال 1398 به تولید انبوه و صنعتی رسید. همچنین این شرکت بعنوان یک شرکت دانش بنیان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انتخاب گردید.

ب ـ شرکت مهندسی معدنی زرین پودر نوین کسرا:

خلاصه‌ی سوابق درخواست اکتشاف محدوده‌ی مورد مطالعه به شماره‌ی 1381/ 4625 مورخ 10/7/1379 در دفتر سازمان صنایع و معادن استان یزد به ثبت رسیده است. این محدوده پس از بررسی بر روی کالک اکتشافی آن سازمان، جهت اکتشاف به نام متقاضی فوق حفظ گردیده و پس از بررسی‌های صورت گرفته از طرف سازمان صنایع و معادن، پروانه اکتشاف معدن به شماره‌ی 22/999 – 5948 مورخ 05/09/1379 صادر گردید.

ج ـ شرکت گلوله های سرامیکی دیبا سرام نوین کسرا:

شرکت دیبا سرام نوین کسرا در سال1393 در منطقه صنعتی جهان آباد میبد با سرمایه گذاری و دانش فنی شرکت سرامیک های صنعتی اردکان راه اندازی شد.

 

 

 

 

 

آلبوم تصاویر

آلبوم ویدئو