گلوله و لاینر های آلومینایی

شرکت سرامیک های صنعتی اردکان

گلوله و لاینر های آلومینایی

شرکت سرامیکهای صنعتی اردکان در سال 1374 با شماره 12462 به ثبت و در سال 1376 به بهره برداری رسید و در همین سال اولین تولید خود را با نام تجاری روانه بازار نمود «AIC»

 

آسیاب های گلوله ای (Ball Mills) در حال حاضر بعنوان جزء اساسی مورد مصرف در پروسه آماده سازی مواد در صنایع مختلف از جمله صنایع کاشی و سرامیک، چینی، لعاب، رنگ و سیمان و معادن و... می باشد.

روال معمول کار به این صورت است که مواد به همراه گلوله های ساینده وارد یک محفظه استوانه ای شده و استوانه حول محور خود شروع به چرخش می نماید و مواد در تماس با گلوله ها و جداره آلومینایی استوانه ، آسیاب میگردد.

اندازه مواد وارد شده به آسیاب با اندازه گلوله ها رابطه مستقیم داشته همچنین قدرت موتور، دور آسیاب ، مقدار و سایز گلوله ها، جنس گلوله ها و جداره ( لاینر) با مواد وارد شده به آسیاب، خشک ساب یا ترساب بودن فرآیند آسیاب و پیوسته بودن یا ناپیوسته بودن آن، تابع محاسبات و قوانین دقیق علمی می باشد.

لازم به ذکر است جنس گلوله ها ممکن است فلزی ( فولادی یا چدنی) و یا سرامیکی (آلومینایی، آلومینا زیرکونیا، پرسلانی، استاتیتی و...) باشد و همچنین جنس جداره بدنه نیز می تواند فولادی، لاستیکی و یا سرامیکی باشد. در کل مواقعی که دبی زیاد مواد ، مد نظر قرار گیرد از گلوله های فلزی و زمانی که بحث حساس بودن نسبت به آلودگی فلزی مطرح باشد از گلوله های آلومینایی استفاده می گردد.

لاینرها و گلوله های تولیدی شرکت سرامیکهای صنعتی اردکان از جنس سرامیکهای آلومینایی با مشخصات فیزیکی و شیمیایی مطابق با جدول ذیل می باشد. ( مشخصات فیزیکی و شیمیایی لاینرهای تولیدی مطابق باگلوله ها میباشد )

 

مشخصات فیزیکی:

Typical Physical Properties

Min  3.60

Bulk  Density (gr/cm3)

Hardness ( Mohs Scale)

0

Porosity (%)

White

Color

20000  

Comprehensive Strength (kg/cm2)

 

 

 

 

 

 

 

مشخصات شیمیایی :

Typical Chemical (wt%)  Properties

Al2O3

92

SiO2

3.0

Fe2O3

0.15

Na2O

0.1

 

 

 

 

 

 

 

 

ویژگی های منحصر بفرد گلوله  و لاینر های آلومینایی:

1) سختی و مقاومت به سایش بالا ( 9 موس )

2) استحکام فشاری بالا

3) جذب آب و تخلخل صفر

4) دانسیته بالا )کاهش زمان چرخش بالمیل و کاهش مصرف گلوله(

5) عدم ورود ناخالصی های ناخواسته به فرمول مواد آسیاب شونده

6) کاهش مصرف انرژی 

آلبوم تصاویر