آلفا آلومینا

شرکت آلومینیوم پارس اکسید کسرا

آلفا آلومینا

تولید پودر کلسایند آلفا آلومینا با دانه بندیهای مختلف با بالاترین گرید کیفیتی 

هلدینگ ( AIC ) با تکیه بر نیروهای متخصص و توانمند خود در سال 1397 مراحل تحقیقاتی و نیمه صنعتی تولید پودرآلفا الومینا را آغاز نمود که از جمله  اهداف این طرح ، تولید با کیفیت پودرآلفا آلومینا با خلوص بالا ، اصل رقابت پذیری و قیمت مناسب در تولید محصولات هایتک با نگرش بومی سازی میباشد. این تولید یک پروژه ملی محسوب می گردد که با  اهداف  عالی  هلدینگ   تدوین شده و در سال 1398 به تولید انبوه و صنعتی رسید.

آلفا آلومینا با فرمول شیمیایی Al2O3 ماده اولیه اصلی مورد مصرف شرکت (AIC)  می باشد که تاکنون در اختیار شرکتهای اروپایی و آسیایی قرار داشته است و برای اولین بار در ایران توسط شرکت آلومینیوم پارس اکسید کسرا  (ALPACO) به تولید انبوه و صنعتی رسیده است . این محصول ، نه تنها میتواند نیازهای داخلی هلدینگ را مرتفع نماید ، بلکه میتوان آنرا به دیگر صنایع داخلی کشورکه از این محصول به عنوان ماده اولیه استفاده می کنند ، ارائه نمود. شرکت آلومینیوم پارس اکسید کسرا جزء ده شرکت بزرگ و برتر تولید کنندگان کیفی آلفا آلومینا در جهان می باشد. 

این شرکت در برنامه های توسعه ای آتی خود تولید نسوزهای دما بالا را در برنامه تولیدی خود قرار داده است .

این در حالی است که این محصولات در شرایط سخت تحریمها با عدم ورود به کشور مواجه بوده و این موضوع میتواند از ارز بری بالغ بر50 میلیون یورو در سال جلوگیری نموده و ورود این محصولات را از شرکتهای خارجی به طور کلی قطع گرداند.

 

آلفا آلومینا  (Alpha Alumina)

آلفا آلومینا یا کراندوم با ساختار کریستالی هگزاگونال که فاز پایدار اکسید آلومینیوم میباشد در صنایع مختلف سرامیکهای پیشرفته، دیرگداز، کاتالیست و کاشی سرامیک کاربرد فراوان دارد. روش معمول سنتز a-AL2O3   عملیات کلسینه کردن پودر آلومینا در درجه حرارت بالای 1500 درجه سیلیسیوس میباشد.

آلومینای مورد استفاده دارای خلوص بالای 99 درصد بوده و امکان کاهش ناخالصی موجود در آلومینا به روشهای فیزیکی و شیمیایی وجود دارد. ضمناً انواع مختلفی از آلفا آلومینا وجود دارد که از لحاظ اندازه ی کریستالها ، مورفولوژی ، ناخالصیهای شیمیایی و اندازه های دانه متفاوت هستند.

ویژگیهای آلفا آلومینا : 

  1. استحکام فشاری بالا 
  2. سختی بالا
  3. مقاومت به سایش بالا

Chemical & Physical Properties 

Alumina

Unit

 

Min   99.6

Wt%

Al2O3

Max  1500

ppm

Na2O

Max   0.05

Wt%

SiO2

Min       92

Wt%

Alpha Alumina

  1. مقاومت در برابر محیط های  شیمیایی حتی در دماهای بالا
  2. رسانایی گرمایی بالا 
  3. دیر گدازی بالا
  4. مقاومت دی الکتریک بالا

 

Hard Calcined Alumina

 

Particle Size ( µm)

ALP – M 20

ALP – M 05

ALP – M 90

20    ~

D 90

  6 ~

D 90

 120~

D 90

12   

D 50

  2.5~

D 50

  70~

D 50

 

 

 

 

کاربردهای آلفا آلومینا

  •   صنایع تولید کننده سرامیکهای پیشرفته مهندسی 
  •   صنایع تولید کننده دیرگداز  
  •   صنایع تولید کننده کاتالیست
  •   صنایع تولید کننده جاذب های گوگرد و رطوبت   
  •   صنایع تولید کننده کاشی و سرامیک و...