گرانول اکتیو آلومینا

شرکت سرامیک های صنعتی اردکان

گرانول اکتیو آلومینا

جاذب های آلومینایی دارای ساختارهایی با حالت جامد می باشند. همچنین این مواد دارای حفرات داخلی بوده و مولکول ها میتوانند به داخل آنها وارد و جذب شوند و یا بصورت مولکولهای کوچکتری شکسته گردند. این حفرات بوسیله تخلخل های باز با یکدیگر در مرتبط اند بطوری که مولکول ها میتوانند از داخل آنها عبور کنند . آنها میتوانند مولکولها را به کندی و یا به سرعت جذب کنند ، نکته مهم در مورد این ماده این است که میتوانند مانند یک غربال (سرند ) مولکولی عمل نمایند بطوری که مولکول های با اندازه خاص را جذب و مولکولهای بزرگتر را جذب نکنند .این خاصیت جذب انتخابی مولکول ها بر اساس اندازه و پلاریته مولکولها باعث شده است که جاذب های صنعتی به عنوان عاملی برای خشک کردن و خالص سازی مایعات و گازها بکار روند و بر اساس فرآیند های جدا سازی عمل کنند.

لذا با توجه به نیاز صنایع کشور و همینطور تحقیقات و آزمایشات به عمل آمده که مترصد موفقیت در تولید اولیه نیمه صنعتی آلومینای فعال و در ادامه تولید صنعتی ( اکتیو آلومینا ) با دانش بومی و ساخت صد درصد تجهیزات در داخل کشور ، این شرکت را عملا جز تولید کنندگان کاتالیست و جاذب در حد صنعتی قرار داد  و با قرار گرفتن تمامی محصولات تولیدی هلدینگ   AICدر سبد محصولات دانش بنیان ، زحمات مداوم کارشناسان و متخصصین این شرکت به ثمر رسید.

اکتیو آلومینا با کیفیت  بالایی همچون سطح ویژه ، ظرفیت جذب و قدرت مکانیکی بالا تولید می شود و می تواند در پروسه هایی که ضرورت استفاده از مواد جاذب را دارد ، مورد استفاده قرار گیرد که شامل مواردی چون شیرین سازی گاز طبیعی در واحد های SRU، تولید کاتالیست، کمپرسورهای هوا ، درایرها ، ابزار دقیق و... میباشد.

آلومینای فعال شده یکی از پر کاربرد ترین مواد جاذب در صنایع مختلف از جمله : نفت و گاز و پتروشیمی ، فولاد و معدن ، صنایع هوای فشرده و ابزار دقیق ، آب اکسیژنه سازی ، تصفیه آب ، تصفیه نفت و گاز و... میباشد که در گرید های مختلف و با یکسری تغییرات جزیی متناسب با هر کاربرد ، تولید می گردد که یکی از اصلی ترین گرید های تولیدی آن کاتالیست آلومینای خالص بعنوان یکی از کاتالیست های اصلی پروسه Claus می باشد که این شرکت نسبت به تولید صنعتی آن اقدام نموده است. 

مشخصات شیمیایی محصول اکتیو آلومینا ( AC Ball):

 

Wt%

Composition

92≤

Al2O3

0.1≥

Fe2O3

0.4≥

Na2O

 

 

 

 

 

مشخصات فیزیکی اکتیو آلومینا

 

گرید جاذب

گرید کاتالیست

گرید محصول/ مشخصات

250 ≤

340≤

سطح ویژه

0.35≤

0.4≤

میزان تخلخل

0.65-0.75

0.65-0.75

دانسیته

1≤

1≤

مقاومت به سایش

120 N≤

120 N≤

استحکام میکانیکی

≤7

≤7

پرت حرارتی

2-7 mm

3-5 mm

سایز

19≤

-

جذب رطوبت