مذاکره «کسرا» با کشورهای آسیایی برای توسعه تولید انواع کاتالیست

شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان مذاکرات اولیه با چند شرکت معتبر آسیایی (چین)، در خصوص تولید انواع کاتالیست و جاذب‌های مورد مصرف در صنایع مختلف نفت، گاز و پتروشیمی را آغاز کرد.

مذاکره «کسرا» با کشورهای آسیایی برای توسعه تولید انواع کاتالیست

به گزارش روابط عمومی شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان، صنعت کاتالیست یکی از پیچیده‌ترین و رقابتی‌ترین صنایع بوده که هلدینگ سرامیک‌های صنعتی اردکان براساس استراتژی خود اقدام به ایجاد دانش فنی و انعقاد قراردهای مشترک در حوزه جاذب‌ها و کاتالیست‌ها با شرکت‌های معتبر چینی کرده است. 

در حوزه صنایع پتروشیمیایی تنوع و حجم مصرف کاتالیست‌ها وابسته به میزان توسعه زنجیره ارزش و تولید محصولات لایه‌های پایین‌دست صنایع شیمیایی و پتروشیمی بوده و حجم بالای مصرف کاتالیست در دنیا، شرکت‌های مختلفی را به سمت تولید و عرضه کاتالیست‌های مختلف هدایت کرده است. کاتالیست‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات مورد استفاده در صنعت پتروشیمی، از اهمیت زیادی برخوردارند و صنعت نفت کشورمان، بویژه بخش خصوصی در سال‌های اخیر توانسته در این حوزه به خوداتکایی قابل توجهی دست پیدا کند. نکته حائز اهمیت در مورد صنعت کاتالیست، جهش آن در بازار با توجه به شرایط تحریم و محدودیت‌های بسیار ناشی از آن، با کمک متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان است که هلدینگ سرامیک‌های صنعتی اردکان در این زمینه توانسته با ایجاد بازارهای جدید، نقش قابل توجهی در داخلی‌سازی وکاهش خام‌فروشی داشته باشد.

هلدینگ سرامیک‌های صنعتی اردکان طی چند سال اخیر به صورت مستمر و جدی ارتباط و مذاکرات مستقیم و چند جانبه‌ای را برای همکاری و فروش محصولات خود با چند شرکت آسیایی و بالاخص چین داشته که این امر آینده‌ای روشن را برای این هلدینگ به لحاظ توسعه سبد محصولی و سودآوری رقم خواهد زد.

این شرکت با توجه به توان و دانش فنی موجود در مجموعه، آمادگی کامل دارد تا محصولات حوزه جاذب‌ها و کاتالیست‌های موردنیاز در صنایع مختلف نفت، گاز و پتروشیمی را تامین کند. همچنین «کسرا» توان ارائه خدمات در حوزه بهینه‌سازی و اصلاح فرآیندهای ساخت گرانول‌های آلومینا-سیلیکاتی و ... را به شرکت‌ها دارد که براین اساس با توجه به توانمندی‌های خود در بومی‌سازی دانش انواع کاتالیست‌ها، با نمایندگانی از کشور چین دیدار و مذاکره داشته تا از این طریق بتواند با کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، سهم بازار خود را در صنایع افزایش داده و به زودی به عنوان یک رقیب جدی برای دیگر شرکت‌های بازیگر این صنعت معرفی شود. 

سرامیک‌های صنعتی اردکان در راستای گسترش محصولات دانش‌محور با فناوری بالا (هایتک) و در نهایت ایجاد بستر مناسب جهت صادرات قدم‌های اساسی برداشته و در نظر دارد محصولات خود را به صورت مستمر توسعه داده و در سودآوری هلدینگ و آینده این صنعت کمک قابل توجهی کند.